woensdag 26 januari 2011

mien roeg land

met voeten
standvastig geaard
die verzinken als Staal

n Donker klaid over ons legt


beklijft het land
in rechte lijnen
en verwaait de jeugd

n mooie oavend in maai



prikt de slee
achter kleine ramen
warm over het swilk

de lucht achter Oethoezen


ganzen vliegen het wad
als de stamtafel
bewaart de boten en vis

Van Waarvum Oskerd, zo noar Mij


noorderweg langs Maystermoar
Oldenziel stap ik de wind
naar huis

vlak noa n dunderbui



de vette klei
die nooit droogt
zoals al mijn herinneringen



is t laand woar ik as kind
Nog niks begreep van pien of zörgen
dat is mien laand, mien Hogelaand









 

schuine tekst:
songtekst van het Hogeland "  Ede Staal."

( Inge 2011)





7 opmerkingen:

  1. en dat zei ik ook, een dag of wat geleden maar mijn reactie is weg. Doe het graag nog een keer. Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik lees nu pas dat het een songtekst is - extra mooi ! Heel passende achtergrond ook ...
    (wilde trouwens vorige keer al reageren, maar dat blijkt niet altijd zo mee te vallen bij blogspot, ook op mijn eigen blog is dat af en toe een gevecht tegen de electronische elementen ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee dat mocht ik ook al ervaren hier. Om zo Vk nog maar eens wat meer te missen.

    Alleen de schuingedrukte tekst is songtekst. De rest mocht ik zelf schrijven en met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen