met voeten
standvastig geaard
die verzinken als Staal
n Donker klaid over ons legt
beklijft het land
in rechte lijnen
en verwaait de jeugd
n mooie oavend in maai
achter kleine ramen
warm over het swilk
de lucht achter Oethoezen
ganzen vliegen het wad
als de stamtafel
bewaart de boten en vis
Van Waarvum Oskerd, zo noar Mij
noorderweg langs Maystermoar
Oldenziel stap ik de wind
naar huis
vlak noa n dunderbui
de vette klei
die nooit droogt
zoals al mijn herinneringen
is t laand woar ik as kind
dat is mien laand, mien Hogelaand
schuine tekst:
songtekst van het Hogeland " Ede Staal."
( Inge 2011)



Prachtig!
BeantwoordenVerwijderenen dat zei ik ook, een dag of wat geleden maar mijn reactie is weg. Doe het graag nog een keer. Echt heel mooi.
BeantwoordenVerwijderenDank je wel!!!!!!
BeantwoordenVerwijderenik lees nu pas dat het een songtekst is - extra mooi ! Heel passende achtergrond ook ...
BeantwoordenVerwijderen(wilde trouwens vorige keer al reageren, maar dat blijkt niet altijd zo mee te vallen bij blogspot, ook op mijn eigen blog is dat af en toe een gevecht tegen de electronische elementen ...)
nee dat mocht ik ook al ervaren hier. Om zo Vk nog maar eens wat meer te missen.
BeantwoordenVerwijderenAlleen de schuingedrukte tekst is songtekst. De rest mocht ik zelf schrijven en met plezier!
ede staal, een geweldenaar.
BeantwoordenVerwijderenmooi, herkenning
BeantwoordenVerwijderen